Jakie działania obejmuje marketing internetowy?
Marketing internetowy rozwija się niezwykle szybko. Ciągle pojawiają się nowe możliwości i działania warte wdrożenia, dlatego prowadząc kampanie reklamowe w sieci trzeba być nastawionym na ciągłe doskonalenie swoich umiejętności.
W tym poście wskażemy Wam na cztery główne filary marketingu internetowego, które w tym momencie wiodą prym. Warto jednak mieć na uwadze, że za kilka miesięcy wszystko może ulec zmianie, więc trzymanie ręki na pulsie jest tutaj niezbędne.
1. Facebook
Kilka lat temu najistotniejszym działaniem na Facebooku każdej firmy był ciekawy, przemyślany fanpage, który chętnie obserwowany był przez użytkowników. Dziś sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Prawdziwie satysfakcjonujący zasięg możemy wygenerować głównie przez działania płatne (tzw. Facebook Ads), które pozwalają nam na tworzenie treści i kierowanie ich do określonych grup odbiorców. Warto oczywiście dbać o merytorykę postów, ciekawe zdjęcia, utrzymywanie zaangażowania fanów, tworzenie grup i robienie wydarzeń, gdyż to wszystko buduje więź i pozwala na podbicie wypracowanego reklamami płatnymi zasięgu.
2. Instagram
Platforma bezpośrednio należąca do rodziny Facebooka, w której zasięg organiczny łatwiej uzyskać, chociaż coraz bardziej zauważalna jest tendencja spadkowa. Oczywiście nie dotyczy to płatnych postów sponsorowanych, które generują duży zasięg, a co za tym idzie znacznie zwiększenie rozpoznawalności i przede wszystkim większą sprzedaż.
3. Google Adwords i sieć partnerska
Reklamy w wyszukiwarce Google są codziennością. Często jest to pierwsza rzecz, na którą decydują się właściciele firm rozpoczynający przygodę z marketingiem internetowym. Nic dziwnego, gdyż klikalność takich reklam jest naprawdę duża. Mało osób jednak wie, że istnieje sieć partnerska, która reklamy Google wyświetla na swoich stronach. Świetnym przykładem jest Youtube, który ściśle powiązany jest z kampaniami reklamowymi tworzonymi w systemie Adwords.
4. Pozycjonowanie stron
Mimo że wydawało się, iż SEO chyli się ku upadkowi, ze względu na płatne działania wykonywane w Internecie, okazało się silniejsze niż wszyscy myśleli! Dobrze wypozycjonowana w wyszukiwarce Google strona to klucz do sukcesu. Dlaczego? Bo użytkownicy, żyjący w dobie ogromnego pędu, nie mają zbyt wiele czasu na szukanie. Zwykle zatrzymują się na dwóch pierwszych stronach wyszukiwarki i spośród tam zawartych ofert wybierają najlepszą dla siebie. Dlatego właśnie nie można ignorować aspektu jakim jest pozycjonowanie, ponieważ może ono znacznie wpłynąć na wiele istotnych aspektów.
Oczywiście działań w Internecie może być znacznie więcej, jednak w tym poście zależało nam, aby przybliżyć Ci najbardziej popularne i efektywne techniki, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła w marketingu internetowym. Chociaż wydawać może się, że reklama taka jest kosztowna, to wierz nam, że pieniądze w nią włożone są znacznie mniejsze, a często znacznie bardziej efektywnie wykorzystane, niż w przypadku reklamy tradycyjnej.
Sprawdź naszą ofertę i wybierz działania odpowiadające Twoim potrzebom!